Saturday, 9 January 2016

APAKAH ITU REPORT????



Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Hari ini saya ingin berkongsi kepada anda apakah itu report??? 

Apabila anda menggunakan pangkalan data, anda biasanya menggunakan laporan untuk melihat, format, dan meringkaskan data. Sebagai contoh, anda mungkin membuat laporan senarai jenis untuk memaparkan nombor telefon untuk semua kenalan anda, atau ringkasan laporan kepada jumlahkan jualan untuk syarikat anda di seluruh kawasan yang berbeza dan tempoh masa.

Artikel ini memberikan gambaran keseluruhan laporan dalam Microsoft Access 2010, dan memperkenalkan ciri-ciri laporan baru atau diubah. Artikel ini juga menjelaskan bagaimana untuk membuat laporan, bagaimana untuk menyelesaikan, kumpulan, dan meringkaskan data, dan bagaimana untuk melihat dan mencetak laporan.

Anda akan mendapati ia lebih mudah untuk membuat laporan bermakna jika pangkalan data anda mempunyai struktur jadual yang direka dengan baik dan hubungan. Untuk pengenalan kepada merancang dan mereka bentuk pangkalan data.

Gambaran Keseluruhan

Satu laporan adalah objek pangkalan data yang anda gunakan untuk memaparkan dan meringkaskan data. Laporan memberikan cara untuk mengedarkan atau gambar arkib data anda, baik kerana dicetak, ditukar kepada PDF atau XPS fail, atau dieksport ke format fail lain.

*CONTOH "REPORT" DALAM MICROSOFT ACCESS 2010

Laporan boleh memberikan butiran mengenai rekod individu, ringkasan di banyak rekod, atau kedua-duanya. Anda juga boleh menggunakan Pencapaian melaporkan untuk mewujudkan label untuk penghantaran email atau maksud lain.

Ia adalah mungkin untuk mewujudkan "tak terbatas" Laporan yang tidak memaparkan data, tetapi bagi maksud artikel ini, kita akan menganggap bahawa laporan adalah terikat kepada sumber data seperti jadual atau pertanyaan.

Itu sahaja yang saya kongsikan kepada anda. Sekian terima kasih dan saya akan terus mengupdate post pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment