Monday 17 August 2015

NAVIGATION FORM

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulillah syukur kepada ilahi kita dapat bertemu pada kali ini saya ingin berkongsi kepada anda apakah itu navigation form.

*Akses 2010 termasuk Kawalan Navigasi baru yang menjadikan ia mudah untuk menukar antara pelbagai bentuk dan laporan dalam pangkalan data anda. Satu bentuk navigasi adalah semata-mata satu bentuk yang mengandungi Kawalan Navigasi. Navigation bentuk adalah tambahan yang bagus untuk mana-mana pangkalan data, tetapi mewujudkan satu bentuk navigasi adalah penting terutamanya jika anda merancang untuk menerbitkan pangkalan data untuk Web, kerana akses Navigation Pane tidak dipaparkan dalam penyemak imbas. Artikel ini menerangkan bagaimana untuk mencipta dan mengubah suai bentuk navigasi, dan bagaimana untuk menetapkan format dan paparan pilihan.

CARA-CARA MENGGUNAKAN NAVIGATION DI DALAM MICROSOFT ACCESS

1) Buka Microsoft Access
2) Pada tab Create dalam kumpulan borang (form) klik Pada Navigation dan tambahkan navigation control dan paparkan form dalam layout view.
3) Selepas itu, leretkannya dari borang yang anda telah buat dan masukkanya ke dalam navigation form seperti rajah di bawah.
4) Tadaa..... navigation form anda telah siap... Rajah adalah seperti di bawah.




No comments:

Post a Comment